Czwartek, 1.10.2020
Name days: Danuta / Igor / Remigiusz
Idź do strony głównej Publiczne Przedszkole nr 2 Pod Kasztanami w Nowych Skalmierzycach

Publiczne Przedszkole nr 2 Pod Kasztanami w Nowych Skalmierzycach

5-latki - "Bratki"

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

    Wychowawca - Sylwia Głowacka

Indywidualne spotkania z Rodzicami odbywają się

w poniedziałek od godz. 7.30 do godz. 7.50.


Majowe pozdrowienia - nie tylko pilnie pracujemy, ale też miło spędzamy czas!

Pozdrowienia od Aneczki i jej brata Jasia!

Albercik i literkowy zawrót głowy. Brawo!

Nadunia pilnie pracuje i przesyła gorące pozdrowienia!

Aneczka pozdrawia!

Pozdrowienia od Kubusia!

Antosia, nie tylko wytrwale pracuje, ale też rozwija swoje pasje!

Franiu, przepiękna, kolorowa łąka!

Zosieńka w poszukiwaniu kwiatków na łące 

Kwietniowe pozdrowienia!


Tematyka realizowana w lutym:

  • Przy paśniku i karmniku,
  • Co robi Adela? - realizacja innowacji "Metoda Storyline...",
  • Co robi krawcowa?.

Umiejętności ogólne:

  • Wychowanie do poszanowania roślin i zwierząt.

  • Rozwijanie słownej ekspresji dziecka. 

  • Wyzwolenie aktywności i pobudzenie do samodzielnego działania.


Tematyka realizowana w styczniu:

  • Witamy w Nowym Roku!
  • Już zima!
  • Tydzień z Babcią i Dziadkiem.

Umiejętności ogólne:

  • Uświadamianie następstwa dni tygodnia, miesięcy, pór roku.

  • Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń.

  • Kształtowanie uczuć przywiązania i szacunku dla najbliższych osób.


Tematyka realizowana w grudniu:

  • Czekamy na MIkołaja
  • Opowieść Krawcowej - realizacja innowacji Metoda Storyline kluczem do sukcesu
  • W oczekiwaniu na Święta
  • Pomagamy sobie 

Umiejętności ogólne:

  • Poznanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia – ubieranie choinki, Mikołajki
  • Uświadomienie dzieciom potrzeby współuczestniczenia w życiu rodziny (również w dzieleniu się obowiązkami) – kształtowanie właściwych postaw i zachowań moralnych wobec innych
  • Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia oraz wspólnego przeżywania ich z rodziną

Tematyka realizowana w listopadzie:

  •  „Mój dom - Polska”
  • „Bajka o Królewnie – realizacja innowacji Metoda Storyline…”
  • „Szaruga jesienna”
  • „W zdrowym ciele – zdrowy duch”

Umiejętności ogólne:

  • Nabywanie świadomości narodowej.
  • Rozwijanie słownej ekspresji dziecka. Wyzwolenie aktywności i pobudzenie do samodzielnego działania.
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, w szczególności występujących zjawisk atmosferycznych.
  • Wdrażanie dzieci do stosowania podstawowych zasad higieny oraz dbałości o swoje zdrowie (zdrowa żywność, aktywność fizyczna).


Tematyka realizowana w październiku:

  • „Co nam daje jesień? - owoce”
  • „Co nam daje jesień? - warzywa”
  • „Przygody Jasia i Małgosi – czyli jesień w lesie”
  • „Jesień w parku”
  • „Przygotowania do zimy”

Umiejętności ogólne:

  • Poznawanie owoców oraz warzyw z naszych sadów i ogrodów. Rozumienie konieczności ich spożywania.
  • Budzenie zainteresowania jesienną przyrodą w lesie i parku. Poznawanie drzew liściastych i iglastych oraz grzybów i owoców leśnych.
  • Omawianie przygotowań zwierząt i ludzi do zimy.

Piosenka „Rumiane jabłuszko”

Hej, pełno jest jabłek w naszym sadzie (x2)

Jabłuszko rumiane, słońcem malowane podaruję (x2)

Hej, pełno jest jabłek w naszym sadzie (x2)

Komu podaruję, ten mi podziękuje za jabłuszko (x2)

Hej, pełno jest jabłek w naszym sadzie (x2)

Pod drzewami w sadzie jesień jabłka kładzie kolorowe (x2)


Tematyka realizowana we wrześniu:

  • „Przedszkole – drugi dom”
  • „Bezpieczna droga do przedszkola”
  • „Moje ciało – zmysły”
  • „Wracamy po wakacjach”

Umiejętności ogólne:

  • Tworzenie przyjaznych warunków do adaptacji dzieci. Rozumienie i przestrzeganie zasad dotyczących zgodnego współżycia w grupie.
  • Przypomnienie podstawowych zasad warunkujących bezpieczeństwo w ruchu drogowym oraz funkcji instytucji niosących pomoc: policja, straż pożarna, pogotowie ratunkowe.
  • Poznawanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała. Poznawanie zmysłów, jakimi odbieramy otaczający nas świat.

Piosenka „Przedszkole – drugi dom”

Gdy dzień wstaje i wita świat,
ranną porą wstaję i ja.
Mama pomaga ubierać się,
do przedszkola prowadzi mnie.

Ref. Ja chodzę tam co dzień,
obiadek dobry jem,
a po spacerze w sali
wesoło bawię się,
kolegów dobrych mam,
nie jestem nigdy sam,
przedszkole domem drugim jest.

Czasem rano trudno mi wstać.
Chciałoby się leżeć i spać,
lecz na mnie auto czeka i miś.
W co będziemy bawić się dziś?

Ref. Ja chodzę tam co dzień...

Zamiast mamy Panią tu mam,
bardzo dużo wierszyków znam.
Śpiewam i tańczę, wesoło mi
i tak płyną przedszkolne dni.

Ref. Ja chodzę tam co dzień...

Galeria Zdjęć