Poniedziałek, 6.4.2020
Name days: Ada / Katarzyna / Ireneusz
Idź do strony głównej Publiczne Przedszkole nr 2 Pod Kasztanami w Nowych Skalmierzycach

Publiczne Przedszkole nr 2 Pod Kasztanami w Nowych Skalmierzycach

5-latki "Misie"

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

Wychowawca - Anna Kwiasowska

Spotkania indywidualne z Rodzicami odbywają się

w środy od godz. 7:40 do godz. 8:00


TEMATYKA REALIZOWANA W GRUDNIU:

  • CZEKAMY NA MIKOŁAJA
  • ŚWIATECZNE PORZĄDKI
  • ŚWIĄTECZNY CZAS

 UMIEJĘTNOŚCI OGÓLNE:

  • Poznanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia – ubieranie choinki, Mikołajki
  • Uświadomienie dzieciom potrzeby współuczestniczenia w życiu rodziny (również w dzieleniu się obowiązkami) – kształtowanie właściwych postaw i zachowań moralnych wobec innych
  • Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia oraz wspólnego przeżywania ich z rodziną 

JĘZYK ANGIELSKI:

  • Santa Clause- Święty Mikołaj
  • presents- prezenty
  • toys-zabawki
  • Christmas time- czas Bożego Narodzenia
  • stockings- skarpety na prezenty
  • Christmas tree- choinka
  • decorations-dekoracje
  • reindeer-renifer
  • bells-dzwoneczki
  • wishes-życzenia
  • snow-śnieg


 

TEMATYKA REALIZOWANA W LISTOPADZIE:

  • KTO TY JESTEŚ?
  • CHLEB - JAK POWSTAJE?
  • IDZIE JESIEŃ… Z DESZCZEM
  • ŚWIATOWY DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA
  •  

UMIEJĘTNOŚCI OGÓLNE:

  • NABYWANIE ŚWIADOMOŚCI NARODOWEJ: MÓWIMY PO POLSKU, JESTEŚMY POLAKAMI, NASZ KRAJ TO POLSKA.
  • POZNANIE ZAWODU PIEKARZA ORAZ PROCESU POWSTAWANIA CHLEBA.
  • POZNANIE W BEZPOŚREDNIM KONTAKCIE ZJAWISKA ATMOSFERYCZNYCH SŁOTA, MGŁY, JESIENNY WIATR, BŁOTO NA DRODZE, OBNIŻANIE SIĘ TEMPERATURY, SZYBKI ZMROK, SZARY KRAJOBRAZ.
  • ZAPOZNANIE Z HISTORIĄ POWSTANIA PLUSZOWEGO MISIA, WZBOGACANIE WIEDZY NA TEMAT MISIÓW - POSTACI KSIĄŻKOWYCH I BAJKOWYCH.

JĘZYK ANGIELSKI:

  • toys-zabawki
  • ball-piłka
  • dall-lalka
  • car-samochód
  • train-pociąg
  • game- gra
  • pretty-piękny(a)
  • little- mały(a)
  • try to guess-spróbuj zgadnąć
  • do you know?- czy wiesz?
  •  teddy bear-pluszowy miś
  • my friend-mój przyjaciel
  • I love you-kocham cię
  • take my hand-weź mnie za rękę
  • turn around-okręć się
  • touch- dotykać 
  • sky-niebo
  • light-światło
  • turn off- gasić
  • say gooodnight- mówić dobranoc

TEMATYKA REALIZOWANA W PAŹDZIERNIKU:

  • „JESIEŃ W SADZIE”
  • „JESIEŃ W LESIE”
  • „JESIEŃ W PARKU”
  • PRACOWITA JESIEŃ DLA ZWIERZĄT”
  • „RUCH DROGOWY I PIESZY”

 UMIEJĘTNOŚCI OGÓLNE:

  • Poznawanie darów jesieni, rozróżnianie i nazywanie owoców drzew owocowych rosnących w Polsce.
  • Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią, gromadzenie wiedzy na temat ekosystemu – las
  • Dostrzeganie zjawiska atmosferycznych i zjawisk zachodzących w przyrodzie, poznanie ekosystemu-park
  • Zapoznanie z przystosowaniem zwierząt do nadchodzącej pory roku: gromadzenie zapasów, zapadanie w sen.
  • Poznawanie zasad ruchu drogowego dla pieszych i ich przestrzeganie. Dostrzeganie sytuacji zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu na drodze.

 JĘZYK ANGIELSKI:

Autumn – jesień, leaves – liście, change – zmieniać, colour – kolor, fall down – spać, ground – ziemia, rake – zgrabiać, jump – skakać, red – czerwony, yellow – żółty, Brown – brązowy, Town –miasteczko, Feather – pogoda, stormy – burzowo, rainy – deszczowo, sunny – słonecznie, dress up – ubierać się, wellies – kalosze, coat – kurtka, cap – czapka, scarf – szalik, jumper – sweter, look – spojrzeć, outsider – na zewnątrz

 PIOSENKA:

„Niteczka do niteczki”

 Niteczka do niteczki, kuleczka do kuleczki,

grzybek do grzybka we wrzosach w lesie,
tak rozpoczyna się jesień.
Listek do listka wiatr ciepły niesie.
Tak rozpoczyna się jesień.

Ref.:   I wirujemy, wirujemy, wiuuuuu.
I kołyszemy, kołyszemy, szuuuuuu.
I zaplatamy babie lato w długą nić,
bo jesień wesoła ma być!·I zaplatamy babie lato w długą nić,
bo jesień wesoła ma być!

Jabłuszko do jabłuszka, orzeszek do orzeszka,

gruszka do gruszki w sadzie pachnącym,
to jesień u nas już mieszka!·I jarzębina w parku szumiącym.
To jesień u nas już mieszka!

 Ref.:   I wirujemy...

 „Wiewióreczka”

1.Sąsiadeczko, wiewióreczko, co masz oczka czarne.
Nie bójże się, pokaż w lesie, gdzie masz swą spiżarnię.

Ref. Wszędzie mam, tu i tam,
czego chcecie, to wam dam.
Fik – myk! Hyc – hyc!
Czego chcecie, to wam da.

2.Sąsiadeczko, wiewióreczko, co masz rude łapki,
jeśli łaska, sypnij z góry orzeszków do czapki.

Ref. Dałabym nawet sześć,
lecz co w zimie będę jeść?
Fik – myk! Hyc – hyc!
Był orzeszek, nie ma nic!

3. Sąsiadeczko, wiewióreczko, co masz rudy pyszczek,
tu na ziemię rzuć uprzejmie kila ładnych szyszek.

Ref. Szyszki masz tu i tam,
wejdź na sosnę, urwij sam,
Fik – myk! Hyc – hyc!
Były szyszki, nie ma nic!

TEMATYKA REALIZOWANA WE WRZEŚNIU:

  • „MOJA GRUPA - MISIE”
  • „URZĄDZAMY NASZĄ SALĘ”
  • „DOBRZE CZUJĘ SIĘ W MOJEJ GRUPIE”
  • „PORA ZEBRAĆ WARZYWA”

UMIEJĘTNOŚCI OGÓLNE:

  • świadomienie poczucia przynależności do wspólnoty dziecięcej, jaką jest grupa, rozumienie sensu istnienia zasad i norm grupowych, praw i obowiązków
  • Rozumienie i przestrzeganie zasad dotyczących zgodnego współżycia w grupie. Dbanie o wspólne sprzęty i zabawki oraz o zachowanie porządku w otoczeniu; rozumienie pojęcia wspólna własność.
  • Poznawanie zasad warunkujących bezpieczeństwo na terenie ogrodu przedszkolnego, podczas spacerów oraz w otoczeniu przedszkola, poznanie zasad prawidłowego zachowania się w pomieszczeniach przedszkolnych: sala, łazienka, szatnia, bezpieczne korzystanie z przyborów np. kredki, ołówki, nożyczki oraz zabawek i urządzeń na placu zabaw
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie tych zmian z aktualną porą roku.
  • Rozpoznawanie  i nazywanie warzyw. Zachęcanie do zjadania  warzyw, jako źródła witamin.

JĘZYK ANGIELSKI:

  • fruits – owoce
  • happy – wesoły, szczęśliwy
  • apple – jabłko
  • pear – gruszka
  • peach – brzoskwinia
  • I like – lubię
  • I don't like – nie lubię

PIOSENKA: „DO PRZEDSZKOLA”

1.Rano budzę się, jaki piękny to czas,

słońce wstało już, a więc pora wstać.
Szybko myję się, jem śniadanie i już
gotów jestem, bo chcę już iść, chcę już iść.

Ref. Do przedszkola, do przedszkola,
jak cudownie tutaj co dzień mija czas.
Do przedszkola do przedszkola,
o tym już od rana marzy każdy z nas.

2. Pani czeka już koledzy już są,
siadam w kole – to jest magiczny nasz krąg.
Obok siedzi Jaś, Weronika i Staś –
tu bawimy się, więc przychodzę co dzień.
 

Ref. Do przedszkola, do przedszkola,

jak cudownie tutaj co dzień mija czas.
Do przedszkola do przedszkola,
o tym już od rana marzy każdy z nas.


Galeria Zdjęć